Det digitala och innovativa affärssystemet för små & medelstora företag.

Service & eftermarknad

Ta hand om era kunder

Med hjälp av Service modulen i SAP Business One så kan du effektivt hantera garanti och serviceavtal, snabbt få fram relevant information och besvara era servicesamtal.

Interagera med kunder på daglig basis, se aktuell information i realtid för att svara på frågor och lösa problem snabbt och effektivt samtidigt som du behåller din servicekvalitét hög. SAP Business One hjälper dig att uppnå dessa mål genom att låta dig effektivt administrera kundgarantier och serviceavtal samt hantera servicesamtal.

Kvinna som jobbar med sin laptop utomhus
Mobil

Mobil Service App

Med hjälp av den mobila serviceappen så kan du få din service personal att agera på realtidsinformation, att åka ut på serviceärenden har aldrig varit enklare.

Se video
Tre rapporter med checkbox

Serviceavtal

Håll koll på dina serviceavtal, Vilka tjänster, garantier, täckningsgrader, serviceavrop som gjort mot avtalet och vilka återkommande transaktioner som görs mot specifikt avtal.

Förstoringsglas med två kugghjul

Serviceärende

Koppla samman affärspartner med ett eller flera serviceärenden. Se tidigare problemlösningar, planering, bilagor, aktiviteter och relaterade dokument.

Pris

Lösningsdatabas

Interagera med kunder på daglig basis, se aktuell information i realtid för att svara på frågor, lösa problem snabbt och effektivt samtidigt som du behåller en hög servicekvalitét.

Tårtdiagram

Basdata kundutrustning

Arbetar ni med serienummer/batchnummer så håller SAP Business One koll på historiken, transaktioner, kopplade serviceavtal/ärenden mot specifik artikel

Boka demo