Alla små och medelstora företag kräver ett system för hantering av upphandlingsprocessen, från begäran av offerter till skapande av köpförfrågningar och betalning av leverantörer.
Skapa köpförfrågningar, inköpsorder och godskvitton; koppla samman köpdokument och spåra dokument i granskningssyfte; hantera returgods, extrautgifter och transaktioner med olika valutor.
Hantera detaljerade uppgifter med hjälp av ett användarvänligt gränssnitt, se kontosaldon och inköpsanalyser och upprätthålla detaljerad artikel inköpsinformation, med prislistor och skatteinformation.
Synkronisering av godsmottagning och lagerhantering i realtid;
Gällande leverantörsskulder, avbeställningar och kreditnotor med referens till inköpsorder; planera dina materiella behov; och anpassa dina inköp till dessa
Skapa rapporter baserat på aktuella uppgifter och visa dem i olika rapportformat och på olika kontrollpaneler.
SAP Business One hjälper dig fullfölja hela cykeln från beställning till betalning, inklusive kvitton, fakturor, returgods och betalningar. De inbyggda rapportverktygen gör att du lätt kan jämföra olika leverantörer och priser, vilket gör att du kan förhandla bättre och identifiera möjligheter att spara kostnader.